Yin yoga voor sporters

Ben je topsporter of fanatiek duursporter: yin yoga voegt echt iets toe. Yin yoga houd je energetisch in balans. Je sportbeoefening is heel yang, met yin yoga heb je alle tijd om alle onderdelen van je lichaam goed te voelen en langzaam meer rek te brengen. Juist de rek van je bindweefsel maakt je lichaam "sappiger". Dit heeft al vrij snel, mits je regelmatig oefent, een positief effect op je flexibiliteit, je zult je na je sport minder stijf en stram voelen, spierpijnen worden snel minder en je herstelt sneller van blessures.

Ook "speel" je tijdens yin yoga met je adem, je verlengt met name je uitadem en leert deze te sturen naar daar waar de meeste rek voelbaar is. Je zult merken dat juist de uitadem zachtheid brengt. 

Yin yoga zal jouw sportlichaam meer balans geven. Yin yoga zal je ook leren dat rust en overgave je meer in contact brengen met je lichaam, je meer leert over je fysieke en mentale grenzen.

Er zijn veel duursporters (lopers, fietsers, schaatsers, maar ook tri-atleten) die wekelijkse yin yoga toevoegen aan hun trainingsprogramma.

Sport jij in een team of bij een club en wil je je team/club eens kennis laten maken met yin yoga? Dat kan zeker en zou een leuke uitdaging zijn. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.