Rustige yoga

 

Introductiebijeenkomst yoga 

Tijdens deze les leer je wat yoga voor jouw kan betekenen. Er is aandacht voor yange yogahoudingen als de down dog en de zonnegroet en natuurlijk ook voor een paar yin houdingen. Je krijgt informatie overwat yoga voor je kan betekenen. Ademhalen is de basis van alle bewegen in yoga, ook bij de statische yinne yogavorm. Bewegen in het ritme van je adem voelt natuurlijk, vloeiend en soepel. Je krijgt een duidelijker beeld uit welke yogasoorten je het juiste kiest. Waar heb jij behoefte aan, en waar vind je dat!!

Zie voor de tijd het rooster

 


Yin Yoga  

Er worden bij Yoga Me wekelijks zes yin yogalessen gegeven, omdat wij er van overtuigd zijn dat veel mensen baat hebben bij yin yoga. Gewoon omdat het een hele fijne yogavorm is. Maar ook wanneer je een vreselijk druk leven hebt, of fybromyalgie hebt, een frozen shoulder, rugpijn of stress. En weet je dat veel duursporters en zelfs topsporters yin yoga beoefenen om fysiek en mentaal in balans te komen. Meer info vind je op deze pagina. 

En er zijn wekelijks yin yang yogalessen. Een les met de voordelen van yin én de voordelen van yang. Deze les start weer vanaf september. Zie daarvoor het rooster.



Yoga ter versterking van de rug

Ben jij een persoon die regelmatig last heeft van rugpijn, laag in de rug of juist boven bij de schouders en de nek, dan heb je misschien wel baat bij deze lessen. Sinds de zomervakantie 2016 staat deze yoga wekelijks op het rooster op de woensdagochtend. 

Inhoudelijk doen we in deze les het volgende: na een korte meditatie volgen tal van zacht dynamische oefeningen om de lage en hoge rug te versoepelen en te versterken, we eindigen altijd met een eindontspanning. De lessen zijn zeker toegankelijk voor absolute yogabeginners.

Alle yoga-oefeningen doe je uiteraard binnen je eigen kunnen, het is belangrijk dat je je eigen grenzen gaat voelen, nooit "over" je pijn beweegt. Je zult merken dat er door met aandacht te bewegen en een goede ontspannen ademhaling meer flexibiliteit komt in de gehele rug. De houdingen en oefeningen die voorbij komen halen we uit de hatha en yin yoga. Sommige houdingen en bewegingen zijn zo praktisch dat je ze ook thuis, op je werk of zelfs achter het stuur of op de fiets kunt doen.

"Deze lessen voelen beter dan een bezoek aan de fysio. Heerlijk losjes ga ik elke keer weer naar huis. Dankjewel."

 

Yoga Nidra

Yoga Nidra vertaalt zich als 'psychische slaap', het lichaam slaapt, maar de geest blijft alert. Alle zintuigen trekken zich terug, behalve het gehoor. Het is een systematische methode om totale fysieke, mentale en emotionele ontspanning teweeg te brengen. In Yoga Nidra bevind je je tussen slapen en wakker zijn in. Hierdoor krijgt de psyche inzichten die anders verborgen blijven. Er is nog veel meer te halen uit Yoga Nidra. Belangrijk is om de voordelen te gaan ervaren. Je zult makkelijker leren ontspannen en makkelijker in slaap komen. Daarom is Yoga Nidra een yogatechniek die goed is voor iedereen die slecht slaapt, het moeilijk vind om te ontspannen, stress heeft etc. 

Wij bieden yoga nidra aan als cursus. Docent is Khadija. 

En vanaf het najaar is er geregeld een yoga nidra voor vrouwen met een kinderwens. Docent is Estella. Meer info daarover volgt later.